• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Khamis, 15 April 2010

Bahang Peperiksaan..


Bahang minggu peperiksaan semakin tiba, akan tiba detik dimana kita akan bersemuka dengan kertas peperiksaan. Segala persiapan sebelum minggu peperiksaan akan kita jadikan bekal untuk menabur benih kejayaan di setiap penjuru kertas peperiksaan yang kita tempuhi..

Kami dari Balai Islam Kolej Kediaman Ibnu Sina ingin mengucapkan selamat berjaya kepada semua yang bakal menghadapi peperiksaan. Semoga berkat Allah memayungi buat semua yang bersungguh-sungguh dipermulaan dan bertawakal sepenuhnya pada Allah selepas gigih berusaha..

Kematian Semasa Sujud..

Video yang menarik untuk dikongsikan. Video ini adalah dari rakaman cctv sebuah masjid (tempat tak dapat dikenal pasti) yang merakamkan detik terakhir seorang lelaki. Perginya lelaki ini dalam keadaan sujud. SUBHANALLAH..



Beruntungnya lelaki tersebut, perginya dalam keadaan yang begitu mulia. Buat kita yang masih dapat hidup, pernahkah kita terfikir bagaimana detik-detik terakhir kita nanti?.

Adakah kita akan pergi dalam keadaan mulia, atau kita akan pergi dalam keadaan tercela?. Semua persoalan ini sepatutnya menjadikan kita gerun kerana kita sendiri tidak dapat menentukan kesudahan kita bagaimana..

p/s-"Sesungguhnya orang yang mengingati mati adalah mereka yang bijak"
Rabu, 14 April 2010

Permulaan sebuah kembara..


Assalamualaikum..

Blog rasmi Balai Islam Kolej Kediaman Ibnu Sina ini masih dalam proses pembangunan. Sebarang permasalahan ketika melayari blog ini, kami mohon seribu kemaafan.

Blog ini bakal dijadikan sebagai medan untuk kami melaporkan semua gerak kerja dan program-program anjuran balai islam. Selain itu, blog ini juga dapat dijadikan taman ilmu dengan perkongsian ilmiah, artikel-artikel semasa dan lain-lain bahan bacaan yang dirasakan sesuai untuk dinikmati bersama.

Terima kasih..

Nota Kuliah

Shoutbox



Facebook

Jom Promosi

Live Traffic